کد خبر : 22761

تاریخ درج خبر : یک شنبه 24 آذر 1398
نمايشگاه بين المللي صنعت کشاورزي
• نمایشگاه کشاورزی اصفهان، فرصتی برای رشد اقتصاد بخش کشاورزی
هجدهمین نمایشگاه جامع صنعت کشاورزی اصفهان از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه با حضور ۱۲۰ مشارکت کننده از استان‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

هجدهمین نمایشگاه جامع صنعت کشاورزی اصفهان از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه با حضور ۱۲۰ مشارکت کننده از استان‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، این نمایشگاه با هدف معرفی پتانسیل‌های موجود در بخش کشاورزی کشور، ایجاد فرصت جهت برقراری ارتباط و شناسایی شرکت‌های معتبر داخلی، آشنایی با آخرین دستاوردها و فناوری‌های تخصصی ارائه شده از سوی غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه، بهره‌گیری گسترده از تبلیغات در جهت افزایش اعتبار و معرفی بهتر شرکت‌کنندگان، واگذاری فضای کاملاً تخصصی جهت بازاریابی و معرفی کالاها و خدمات شرکت، افزایش کیفیت تولید و رسیدن به استانداردهای جهانی، ایجاد زمینه‌های مناسب جهت بحث و تبادل نظر با استفاده از یافته‌های علمی، تجربیات و تخصص و بازاریابی و بررسی امکانات جهت صدور محصولات کشاورزی به خارج از کشور برگزار خواهد شد.

 

نمایشگاه کشاورزی، چهلمین رویداد نمایشگاهی سال 98

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت کشاورزی با بیان اینکه نمایشگاه کشاورزی سال آینده در محل جدید نمایشگاه برپا خواهد شد، گفت: در حال حاضر پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان ۸۲ پیشرفت فیزیکی دارد.

علی یارمحمدیان اظهار کرد: با وجود شرایط بد اقتصادی، تحریم ها و... با عزم جدی کارکنان نمایشگاه و فعالان اقتصادی، چهلمین نمایشگاه اصفهان با هدف رونق تولید در شهر برگزار می شود.

وی با اشاره به هجدهمین نمایشگاه جامع صنعت کشاورزی اصفهان، تاکید کرد: نمایشگاه کشاورزی یکی از قدیمی ترین نمایشگاه ها در رابطه با مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی، تکنولوژی های نوین و سیستم های نوین آبیاری است.

وی افزود: نمایشگاه صنعت کشاورزی اصفهان از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه با حضور ۱۲۰ شرکت و در فضای نمایشگاهی به مساحت ۹ هزار مترمربع و ۴۰۰ مترمربع فضای باز برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه استان های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کرمان، کردستان، گلستان، سمنان، البرز، یزد، همدان و قزوین حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در زمینه سیستم های نوین آبیاری، نهادهای کشاورزی، کشت گلخانه ای و ماشین آلات و مکانیزاسیون برگزار می شود، توضیح داد: معرفی پتانسیل های موجود در بخش کشاورزی کشور، ایجاد فرصت جهت برقراری ارتباط و شناسایی شرکت های معتبر داخلی، آشنایی با آخرین دستاوردها و فناوری های تخصصی ارائه شده از سوی غرفه داران حاضر در نمایشگاه، بهره گیری گسترده از تبلیغات در جهت افزایش اعتبار و معرفی بهتر شرکت کنندگان، واگذاری فضای کاملا تخصصی جهت بازاریابی و معرفی کالاها و خدمات شرکت، افزایش کیفیت تولید و رسیدن به استانداردهای جهانی و ایجاد زمینه های مناسب جهت بحث و تبادل نظر با استفاده از یافته های علمی، تجربیات و تخصص از جمله اهداف برپایی نمایشگاه جامع کشاورزی اصفهان است.

یارمحمدیان با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش کیفی نمایشگاه ها هستیم، در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان، گفت: طراحی این پروژه حدود ۱۶ سال پیش آغاز شد که در زمان شروع فعالیتم در نمایشگاه، این طرح تنها با بدهی های سنگین و تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی، راکد مانده بود.

وی با بیان اینکه این پروژه امروز یکی از پروژه های فعال شهر اصفهان است، افزود: خوشبختانه اکنون با وجود شرایط بد اقتصادی، پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان ۸۲ پیشرفت فیزیکی دارد، همچنین با بیش از ۱۰۰ پیمانکار در بخش های مختلف قرارداد منعقد کرده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر بدهی های پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان به طور کامل پرداخت شده و صورت وضعیت پیمانکاران به روز پرداخت و آنها هیچ بدهی از این شرکت ندارند.

وی با بیان اینکه امروز ۳۶۰ نفر به صورت مستقیم در پروژه نمایشگاه فعال هستند، تاکید کرد: این نوید را می دهم که سال آینده نمایشگاه جامع کشاورزی در محل جدید پروژه بزرگ اصفهان برپا شود.

 

تلاش برای توسعه صنعت کشاورزی با برگزاری نمایشگاه

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان نیز در این نشست خبری با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی و نقش آن در اقتصاد کشور، اظهار کرد: بخش کشاورزی تجلی اقتصاد مقاومتی است.

مهدی تقی‌پور با بیان اینکه چهار درصد سرمایه گذاری کشور در بخش کشاورزی و ۹۶ درصد در بخش صنعت و خدمات است، افزود: با این وجود ۱۲ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به ظرفیت و پویایی بالای صنعت کشاورزی، گفت: برای اشتغال ۱۰۰ نفر در بخش کشاورزی نیازمند ۸ میلیارد تومان هستیم، در حالی که این رقم در بخش صنعت ۲۱ میلیارد و در بخش خدمات ۴۶ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان همچنین با تاکید بر اینکه زنجیره های بخش کشاورزی در کشور کامل نیست، اظهار کرد: متاسفانه امروز بدون توجه به بازار، تولید کشاورزی داریم، در حالیکه باید از بازار به تولید برسیم.

تقی پور، به کشاورزی قراردادی اشاره کرد و افزود: باید به اقتضای شرایط بازارهای داخلی و خارجی با سرمایه گذاری، از بخش کشاورزی حمایت کنیم و در نهایت به این بازارها جهت دهیم.

وی با تاکید بر اینکه دانش به عنوان یک نهاده در بخش کشاورزی جایگاه بالایی دارد، گفت: به دنبال فناوری های جدید در بخش کشاورزی هستیم و به همین منظور در حاشیه هجدهمین نمایشگاه جامع کشاورزی اصفهان، همایش آشنایی با پهباد در صنعت کشاورزی برگزار می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست با انتقاد از برخی تک‌روی‌ها در استان، اظهار کرد: متاسفانه با وجودی که در حق کشاورزی ظلم شده، این صنعت محکوم به مصرف ۹۰ درصدی آب است.

محمد صادقی با بیان اینکه امسال شاخص های بخش کشاورزی در کشور و استان افزایش یافت، تاکید کرد: با این وجود برپایی نمایشگاه کشاورزی فرصت خوبی برای اقتصاد کشاورزی است تا بتواند در کنار سایر بخش ها رشد کند.

 

رشد کیفی و صادرات محصولات کشاورزی در اولویت است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: در سایه تبلیغات و بازاریابی به دنبال صادرات محصولات کشاورزی هستیم.

مهرداد مرادمند اظهار کرد: اصفهان به دلیل شرایط خاص آن، یکی از استانی های تاثیرگذار در صنعت کشاورزی است.

وی با بیان اینکه اصفهان یکی از قطب های اصلی تولید محصولات کشاورزی در بخش های گلخانه ای، باغی، دامی، پروتئینی و... است، تاکید کرد: تنوع اقلیمی و موقعیت استان اصفهان موجب پتانسیل بالای بخش کشاورزی آن شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه نمایشگاه موجب رشد صنعت کشاورزی می شود، تصریح کرد: نمایشگاه موجب برقراری ارتباط و شناسایی شرکت های معتبر در حوزه کشاورزی، رقابت سالم و تبادل اطلاعات بین آنها و... می شود.

وی تصریح کرد: تنها به دنبال افزایش کمی تولید محصولات کشاورزی نیستیم و در پی رشد کیفی تولید هستیم، به همین منظور در سایه تبلیغات و بازاریابی به دنبال صادرات محصولات کشاورزی هستیم.

مرادمند در ادامه با اشاره به وضعیت کشاورزی استان اصفهان، گفت: اصفهان در آبیاری تحت فشار، استان دوم کشور است اما به نسبت سطح اراضی کشاورزی، استان نخست است.

وی با اشاره به اجرای سامانه های نوین آبیاری در ۱۷ هزار و ۶۰۰ هکتار، اظهار کرد: از ابتدای این طرح تاکنون ۱۲۹ هزار هکتار اراضی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده ایم، همچنین بالغ بر ۹۰ هزار هکتار شبکه های آبیاری کشاورزی استان بازسازی و زهکشی شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ۷۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات باغی است، تاکید کرد: در این اراضی ۴۵۰ هزار تن محصول در سال تولید می شود، البته به دنبال باغات سازگار با کم آبی همچون پسته، انار، انگور، گیاهان دارویی، قارچ خوراکی، زعفران و ... هستیم.

وی با اشاره به ۱۸۴۰ هکتار کشت گلخانه ای در استان اصفهان، اظهار کرد: ۱۶۷۴ هکتار کشت گلخانه ای سبزی و صیفی و بقیه کشت گلخانه ای گیاهان زینتی است، همچنین به دنبال افزایش ۲۰۰ هکتاری کشت گلخانه ای تا پایان سال جاری هستیم.

مرادمند با اشاره به کشاورزی در حوضه زاینده رود، اظهار کرد: در سال آبی جاری ۶۰ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی، ۱۸ هزار و ۲۷۰ هکتار گندم دیم، ۴۶ هزار و ۴۰۰ هکتار جو آبی و ۲۴۱۰ هکنار جو دیم کشت شده است.

وی همچنین تاکید کرد: به دنبال انتقال فصل کشت از بهار به پاییز جهت سازگاری با شرایط آبی استان هستیم.